Wikia

De vijfde Sailor Strijdster is de vijfendertigste aflevering van de Sailor Moon anime.

035-00

Plot Edit

De aflevering begint bij Bunny die ontwaakt als De Maanprinses. Zij heeft Prins Endymion bewusteloos op haar schoot liggen. Terwijl ze in het koninkrijk der duisternis zijn, besluit Zoisite de prinses aan te vallen. Haar aanval heeft geen succes. De prinses valt Zoisite zelf aan, waardoor ze tegen een pilaar wordt geschoten. We gaan terug via een flashback naar het maan koninkrijk. Hierna verandert de prinses weer in Sailor Moon en valt ze vlouw.

Kunzite rent naar Zoisite en vertelt dat Sailor Moon nu in het bezit is van het zilverkristal. Kunzite valt de strijdsters aan en ontvoerd daardoor Prins Endymion naar een andere plek in het koninkrijk.

Kunzite en Zoisite zijn weer terug bij Koningin Perillia. Perillia geeft Kunzite de schuld van de tweede ontwaking van de maanprinses. Kunzite smeekt de koningin voor nog een kans, wat ze uiteindelijk geeft. Zoisite komt hier niet makkelijk vanaf, Perillia valt haar aan wat leidt tot haar dood.

Koningin Perillia geeft op een later moment Endymion aan Koningin Metalia.

Terug bij Kunzite, probeert hij zijn best te doen om Zoisite weer wakker te krijgen. Ze wordt wakker, maar niet lang daarna sterft ze echt.

De Sailor Strijdsters zoeken ondertussen een weg om uit het koninkrijk der duisternis weg te komen. Sailor Moon is verdrietig om Endymion wat leidt tot een hand in haar gezicht van Sailor Mars. Ze zegt ook dat ze niet meer wil strijden en dat ze niet wil dat ook maar iemand haar met prinses aanspreekt.

Artemis en Sailor Venus vertellen het verleden van de strijdsters, hoe ze op de maan hebben geleefd en hoe Koningin Perillia daar de maan aanviel. Na de oorlog op de maan zijn alle meisjes op de aarde herboren als mensen.

Ondertussen heeft Sailor Mercurius een uitgang gevonden maar op weg daarnaar, worden ze aangevallen door Kunzite. Sailor Moon gebruikt hier al haar kracht en verslaat Kunzite.

Personages Edit

Hoofdpersonages:

Sailor Moon

Sailor Venus

Sailor Mars

Sailor Mercurius

Sailor Jupiter

Luna

Artemis

Kunzite

Zoisite

Koningin Perillia

Tuxedo Mask

Bijpersonages:

Koningin Metalia

Koningin Serenity
035-00

Around Wikia's network

Random Wiki