Wikia

052-00.jpg

Dit is de zesde aflevering van Sailor Moon R (Ook wel bekend als het tweede seizoen van Sailor Moon) en de tweeënvijftigste aflevering van de hele Sailor Moon serie. Dit is de laatste Nederlandstalige Sailor Moon aflevering.

Plot Edit

Het verhaal begint in de slaapkamer van Minako. Zij en Artemis liggen te slapen. Minako wordt wakker en realiseert zich dat ze zich heeft verslapen. Snel maakt ze zich klaar voor school. Onderweg naar school ziet ze twee jongens die een kleiner meisje pesten. Minako jaagt de jongens weg en troost het meisje. Na wat aandringen, brengt Minako het meisje naar de bushalte. Dan gaat Minako door met naar school rennen en ze komt Bunny tegen, die ook te laat is. Als Minako bij school is, zijn de poorten al dicht, ze is dus te laat.

Bunny is ook te laat. Ze moet de hele pauze met een bord staan met de tekst 'ik ben altijd te laat voor school'. Seijuro spreekt haar aan en verklaart haar zijn liefde, maar zijn zusje komt tussenbeiden en vraagt hem wat hij aan het doen is. Snel doet hij of hij aan het trainen is. Op het dak bespreken de twee het voorval. Het is duidelijk dat zij jaloers is. Ook spreken zij over hun nieuwe tactiek en ze zijn het erover eens dat ze jongere energie nodig hebben dan normaal.

Na school loopt Minako naar huis. Ze ziet dat hetzelfde meisje van die ochtend weer wordt gepest door drie jongens en komt voor haar op. De jongens maken vervelende grappen tegen Minako en die pikt dat niet. De jongens vluchten weg. Minako vraagt het meisje, dat Mi heet, waarover ze ruzie hadden. Minako ziet een afbeelding van Sailor Moon op het jasje staan. Minako vraagt of ze Sailor Moon leuk vind en Mi zegt ja. Als Minako opmerkt dat ze Sailor Venus dan ook leuk vindt, vraagt ze wie dat is. Dat levert een komische scene op.

Minako en Mi praten op een bankje of Sailor Moon wel of niet bestaat. Mi vraagt of Minako Sailor Moon kent en die zegt ja. Mi vraagt of ze het morgen dan aan de vervelende jongens wil vertellen, omdat die dat niet geloven en dat spreken ze af.

Ondertussen kiezen de slechteriken hun volgende slachtoffers uit en ze kiezen een Guardian die hen kan helpen. Die Guardian kidnapt een bus met allemaal kleuters. Dit komt in de krant en Luna, Ami, Rei en Makoto lezen dit. Ze bespreken hoe ze een andere aanval kunnen voorkomen, maar ze worden gestoord door Bunny die een heel grappig boekje leest. Ze wordt gewaarschuwd dat ze haar best moet doen.

Ondertussen vertelt Minako de jongens over Sailor Moon, maar die geloven het niet. De juf laat ze naar huis gaan en Minako mag mee in de bus. Vanaf een afstandje houdt Bunny de bus in de gaten. Ze discussieert nog even met Luna en transformeert dan in een kleuterleidster om mee te gaan in de bus. Minako en Bunny kijken verbaasd als ze elkaar treffen. Onderweg in de bus praten ze met elkaar en zingen liedjes met de kinderen. Maar ze worden aangevallen door dat monster. Bunny valt het monster aan, maar zij en Artemis worden uit de bus gegooid. Daar transformeert ze in Sailor Moon.

Iedereen kijkt raar op als ze Sailor Moon opeens zien. Terwijl de kleuters kijken naar hoe Sailor Moon en het monster vechten, transformeert Minako en helpt Sailor Moon. Samen vechten ze tegen het monster en het lijkt alsof het monster gaat winnen. Gelukkig is de Ridder van het Maanlicht net op tijd om de twee te redden. Hij geeft hen moed om het monster te verslaan. Sailor Venus verslaat ten slotte het monster. Sailor Moon maakt het af.

Ze hebben geleerd dat geloven in jezelf belangrijk is. De kleuters juichen Sailor Moon en Sailor Venus toe. De aflevering eindigt dat Mi vertelt aan Minako hoe cool ze de Sailorstrijdsters vindt.

Personages Edit

Hoofdpersonen:

Minako

Mi

Bunny

Ail/Seijuro

Anne

Artemis

Bijpersonen:

De ridder van het maanlicht

Luna

Rei

Ami

Makoto

Gigaros

Trivia Edit

  • Dit is de laatste aflevering waar Bunny haar transformatie pen gebruikt, al werd het in Aflevering 102 opnieuw gebruikt door Sailor Venus

Around Wikia's network

Random Wiki